Mentorluk Sisteminin İyi İşlemesi İçin 15 İlke
-Pozitif Ortam:
Seçeneklerin tartışıldığı, potansiyelin ve motivasyonun ortaya konduğu pozitif
bir ortam yaratılmalıdır.
–
Karakter Geliştirme:
Sadece yetenekleri değil, zihinsel ve etik özellikleri de geliştirerek pozitif
bir kişilik yaratılmalıdır.
–
Bağımsızlık:
Öğrenen kişinin size bağımlı olması değil, kendi iradesini kullanması
desteklenmelidir.
–
Sınırlı Sorumluluk:
Onlara karşı sorumlu olunmalıdır, onlar için değil. Bir başka deyişle akıl
hocası çalışanın kendine düşen sorumluluğunu üstlenmemelidir.
–
Paylaşılan Hatalar:
Hatalar da başarılar gibi paylaşılmalıdır.
– Planlanmış Amaçlar:
İlişki için belirgin hedefler oluşturulmalıdır.
–
Araştırma:
Potansiyel olaylar tartışılmalı, eleştirilmeli ve incelenmelidir, araştırma
yapmadan performans beklenmemelidir.
–
Küçük Başarılar:
Büyük başarılara ulaşmada küçük basamaklar kullanılmalıdır.
– Talimat:
Öğrenirken seçenekleri sunmak talimat vermek kadar önemlidir.
– Risk:
Akıl hocası, öğrencinin hatasının yine kendine yansıyacağını bilmeli ve buna engel olmalıdır, öğrenci akıl hocasının öğütlerinin her zaman işe yaramayacağını da bilmelidir.
– Karşılıklı Koruma:
Her iki taraf da akıl hocalığı ilişkisi sürecinde paylaştıkları herşeyin gizlilik prensibi içinde olmasına dikkat etmeli ve birbirlerinin menfaatlerini korumalıdır.
– İletişim:
Akıl hocası ve öğrenci, dinlemeyi ve bilgi alışverişini dengelemelidir.
– Bağlılık:
Akıl hocalığı ilişkisi 60 dakikalık tipik görüşmelerin ve geleneksel eğitimin ötesinde bir ilişkidir. Öğrenciye rehberlik etme, kariyer planlamasında ve belirlenen hedeflere ulaşmasında yardımcı olma sürecidir.
– Geçiş:
Akıl hocası, öğrencisinin kariyerinde ilerlemesine yardımcı olurken aynı zamanda kendi yaşamında da farklı bir döneme geçmektedir.
-Eğlence:
Akıl hocalığı eğlenceli bir süreç haline getirilmelidir.
Akıl hocalığı çalışanların kariyer gelişimine katkıda bulunan belirgin bir strateji ve kariyer hedeflerine ulaşmak için gerekli yeteneklerin oluşturulmasında seçenekler sunan; ayrıca profesyonel, teknik ve yönetimsel becerilerin transferinde etkili bir yöntemdir.