Toplam Kalite Yönetimi, tamamen müşteriye odaklanmış bir işletme kültürünü oluşturan tam bir yönetim sistemidir. TKY evrensel bir süreçtir.TKY bir grup etkinliğidir ve bireysel olarak gerçekleştirilemez. TKY’de hataları önlemek ve kaliteye ulaşmak, üst yönetimden, işçilere, tedarikçilerden üretim sürecinde görev alan tüm çalışanların sorumluluğudur.
Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan TKY, ancak tüm ilkeleri
(*müşteri odaklılık *üst yönetim liderliği *sürekli gelişme *tam katılım) ile benimsenip uygulanırsa kuruluşun dinamizmini ve yapısını geliştirmekte başarılı olur.
YARARLARI
Dış yararlar:
Kuruluşun imajının güçlenmesi,
Müşteri memnuniyeti,
Müşteri artışı,
Rekabet gücünün artması
Daha iyi tedarikçi ilişkileri
İç yararlar:
Yönetimin etkinliği
Olumlu kültürel değişim
Kalite bilincinin oluşması
Daha iyi bir dokümantasyon
Sistematikleşmek
Standardizasyon ve tutarlılık
Etkinlik ve üretkenlik artışı
Maliyetlerin azaltılması
Kurumsallaşma yolunda önemli bir adım atılmış olması © METİN İNCELER © www.metininceler.com www.metininceler.net www.metininceler.com.tr
Kommentare